Napędy i linki hamulcowe hamulca postojowego (hamulca ręcznego)
Hamulec ręczny używany jest podczas postoju, a także w awaryjnej sytuacji, kiedy zawiedzie pedał hamulca. Linka hamulca ręcznego jest głównym elementem hamulca pomocniczego, a jej naciągnięcie powoduje zablokowanie szczęk w przypadku hamulców bębnowych lub klocków w hamulcach tarczowych. W przeważającej ilości przypadków hamulec ręczny, nazywany także hamulcem awaryjnym lub postojowym, oddziałuje na tylną oś pojazdu. We współczesnych samochodach jest on uruchamiany za pomocą tradycyjnej dźwigni, pedału lub elektrycznego przycisku. W hurtowni części samochodowych polecamy napędy hamulca postojowego i linki hamulca ręcznego w atrakcyjnych cenach, które dopasujesz do samochodów różnych marek.
Linki do hamulca ręcznego - ważny element hamulca pomocniczego
Linka hamulca postojowego jest jednym z najbardziej newralgicznych elementów hamulca ręcznego. Linki samochodowe hamulca ręcznego należy sprawdzać podczas każdego przeglądu pojazdu. Jakie mogą być objawy uszkodzenia lub niesprawności linki hamulcowej?
- Najczęstszym objawem sygnalizującym niesprawny hamulec ręczny jest sytuacja, w której mimo zwolnienia hamulca koła cały czas hamują. Dlaczego tak się dzieje? W przypadku uszkodzenia linki przedostaje się do niej woda, która powoduje korozję. Korozja natomiast z czasem blokuje linkę, a następnie koła.
- Zbyt mała skuteczność hamulca postojowego - to kolejny, najczęściej występujący objaw niesprawnej linki hamulca postojowego. W niektórych sytuacjach wystarczy tylko odpowiednia regulacja linki hamulcowej. Zawsze należy jednak sprawdzić wszystkie elementy układu hamulcowego, w tym tarcze i klocki hamulcowe.