Kompletny asortyment TRW składa się z elementów układu hamulcowego oraz układu kierowniczego i zawieszenia.
Jako jeden z wiodących na świecie projektantów układów hamulcowych, TRW przechodzi rygorystyczne testy produktów. Sprawdzana jest zgodność z ogólnie przyjętymi normami międzynarodowymi, europejskimi i amerykańskimi, a także zgodność z bardziej rygorystycznymi normami wewnętrznymi firmy. Dlatego właściciele samochodów mają gwarancję jakości produktów TRW.
Klocki hamulcowe TRW dostępne są w trzech seriach: COTEC, DTEC, Electric Blue. Koncern dostarcza również swoje produkty do producentów samochodów (np. Grupa Volkswagen). Z tego powodu klocki hamulcowe na rynku wtórnym są oznakowane znakiem OE. Firma produkuje samodzielnie 100% części zamiennych we własnych fabrykach. Ponadto produkuje również wiele składników mieszanek ciernych w fabrykach TRW. W związku z tym tworzenie mieszanki ciernej odbywa się niezależnie.
Podstawowa seria klocków COTEC nosi nazwę po ulepszonej powłoce silikatowej o tej samej nazwie. Nakłada się ją na materiał cierny, zwiększając w ten sposób siłę styku między klockiem a tarczą. To właśnie ta powłoka pozwala skutecznie hamować natychmiast po wymianie podzespołów. TRW twierdzi, że dzięki COTEC klocki hamulcowe zapewniają o 7 metrów krótszą drogę hamowania w okresie docierania hamulców.
Druga seria DTEC również używa nazwy technologii. Ceramiczne klocki DTEC zostały stworzone, aby skutecznie hamować i jednocześnie wytwarzać mniej kurzu. Biorąc pod uwagę rozpowszechnienie hamulców tarczowych, gdy obręcz jest wyraźnie widoczna dla wszystkich, jest to ważna przewaga konkurencyjna, która stanowi wartość dodaną.
Trzecia seria, Electric Blue, została opracowana w 2018 roku specjalnie do użytku w pojazdach elektrycznych. TRW doszedł do logicznego wniosku, że jeśli samochody elektryczne nie generują hałasu silnika i wibracji, to hałas ze zwykłych klocków staje się zauważalny. Dlatego stworzyli klocki, które pozostając skuteczne, są jednocześnie cichsze. Skuteczne pochłanianie hałasu następuje dzięki specjalnemu składowi okładziny, na której wypalany jest materiał cierny. Asortyment Electric Blue obejmuje 21 klocków do 25 modeli samochodów, w tym Tesla, Nissan Leaf, Renault Zoe.
Wszystkie klocki hamulcowe TRW zawierają wiele rozwiązań technologicznych. Najpierw materiał cierny jest wypalany nie przez tradycyjne wypalanie przy użyciu otwartego ognia, ale przez podgrzanie płyty do temperatury 600-700°C. Pozwala to na pozbycie się wszelkich szkodliwych zanieczyszczeń (żywic i gazów), które dostały się do materiału ciernego. Po drugie, płyta nośna klocka jest wykonana z wysokiej jakości stali i malowana proszkowo, aby chronić produkt przed korozją. Po trzecie, firma stale testuje swoje produkty pod kątem materiału ciernego, poprawiając sposób jego mocowania do płyty i zapewniając prawidłowe działanie hamulców.
Firma jest również jednym ze światowych liderów w produkcji tarcz hamulcowych. Rocznie produkowanych jest 12 milionów dysków - na oryginalne wyposażenie i na rynek wtórny. Asortyment obejmuje 98% wszystkich pojazdów dostępnych w Europie.
Seria podstawowa, tak zwane krążki malowane, stała się tak zwana po tym, jak TRW wypuściło innowacyjną partię testową krążków powlekanych na czarno w 2007 roku. Rozwiązanie zabezpieczone przed korozją i zwiększoną wydajnością. Wszystkim tak spodobała się nowość, że od tego czasu wszystkie tarcze TRW są malowane. O tym, że firma zajmuje się swoimi produktami w sposób szczególny świadczy fakt, że zamiast powlekania olejem, który przed montażem trzeba zmyć, TRW owija dyski w specjalny papier impregnowany inhibitorami korozji.
Druga seria to tarcze z żeliwa wysokowęglowego. TRW twierdzi, że ten produkt jest nawet lepszy niż te montowane przez producentów samochodów. Te płyty są lżejsze i cichsze. A dzięki skuteczniejszemu składowi lepiej odprowadzają ciepło, czyli skuteczniej hamują. Ponadto wysoki skład węgla i odporność termiczna zapewniają odporność na pękanie i deformację tarcz.
Istnieje kilka faktów dotyczących jakości napędów TRW. Firma używa tylko odlewów z żeliwa szarego GG20 lub GG15HC, których inni producenci używają tylko do tworzenia tarcz o wysokiej zawartości węgla. Tolerancje obróbki są bardzo surowe: odchylenie grubości tarczy nie może przekraczać 0,012 mm; bicie tarczy nie większe niż 0,03 mm; Tolerancja otworu środkowego - tylko H8.
Ponadto tarcze hamulcowe TRW zawsze są dostarczane ze wszystkimi niezbędnymi elementami mocującymi - ponieważ użycie starych i prawdopodobnie skorodowanych śrub mocujących może pogorszyć działanie całego układu hamulcowego.
W przypadku modeli pojazdów, tam gdzie jest to wymagane, TRW produkuje tarcze hamulcowe ze zintegrowanymi łożyskami, pierścieniami czujników ABS i łącznikami.
TRW jest tak pewny jakości swoich zacisków hamulcowych, które są również instalowane na liniach montażowych producentów samochodów, że daje im gwarancję 100 000 kilometrów. Doświadczenie firmy w tym zakresie jest ogromne. Nie tak dawno osiągnięto kolejny kamień milowy - wyprodukowano 400 milionów zacisków. Firma opracowała również zacisk Colette, który jest jednym z najpopularniejszych i jest montowany w 170 modelach 30 producentów samochodów.
Asortyment zacisków hamulcowych TRW to 2800 modeli. Wśród nich są innowacyjne rozwiązania takie jak aluminiowe zaciski czy kompozytowe hamulce serwisowe. Przy okazji firma sprzedaje również jednostki regenerowane, gwarantując ich jakość.
Pod względem pokrycia w popularnym katalogu TecDoc, bębny hamulcowe TRW są pewnie na drugim miejscu. Innym faktem jest to, że są instalowane na linii montażowej przez Mitsubishi, Renault i Forda (ten ostatni - w modelach Focus i Fiesta).
Gama ponad 350 modeli bębnów hamulcowych TRW jest wystarczająca dla większości pojazdów z tylnymi hamulcami bębnowymi. Wśród nich 61 modeli ze zintegrowanymi łożyskami i 15 modeli bimetalicznych ze stali i żeliwa. Seria tarcz TRW Simplex gwarantuje również cichsze hamowanie.
Wszystkie szczęki bębnowe TRW są pomalowane na czarno, tak samo jak tarcze. Dostępnych jest łącznie 420 modeli, które obejmują wszystkie popularne modele samochodów.
Według statystyk TRW, firma sprzedała 14 milionów części do samochodów Citroen, Peugeot, Renault i Dacia, a około 10,5 miliona zestawów szczęk hamulcowych do samochodów Grupy Volkswagen.
Zestawy TRW są bardzo wygodnym narzędziem do serwisowania hamulców bębnowych. Do wyboru są dwa rodzaje zestawów. Pierwsza składa się z klocków, cylindrów hamulcowych, kołków ustalających, sprężyn powrotnych i równoważących. Drugi zestaw, TRW Superkit, zawiera jeszcze bardziej istotne elementy: dwa zestawy wstępnie zmontowanych i wstępnie wyregulowanych klocków, cylindry hamulcowe, regulatory, sprężyny powrotne, kołki blokujące. Takie rozwiązania, które są bardzo popularne w Europie, mogą znacznie przyspieszyć instalację (pół godziny na jednym węźle).
Oferta cylinderków hamulcowych TRW jest najszersza w Europie. Dostępnych jest 600 modeli dla prawie wszystkich pojazdów. Jakość tych części jest tak samo wysoka jak pozostałych części TRW.
W produkcji stosowane są różne wysokiej jakości rozwiązania:
Żywotność cylinderków hamulcowych TRW wynosi średnio ponad milion cykli. To o 16% lepiej niż konkurencja. Dlatego cylinderki hamulcowe mają gwarancję na 3 lata lub 100 000 kilometrów. Wszystkie 100% części są sprawdzane pod koniec montażu.
TRW produkuje 1500 przewodów hamulcowych, które pasują do 89% europejskiej floty pojazdów. Wysokie standardy produkcyjne pozwalają na bardzo precyzyjne koncentryczne otwory montażowe, które przemieszczają płyn hamulcowy tak skutecznie, jak to możliwe. Dlatego węże TRW wykazują najniższy stopień rozszerzalności objętościowej w testach AMECA. A dla kierowcy to krótkie czasy hamowania i niezrównane wyczucie pedału.
Jak zawsze TRW nie idzie na kompromis w kwestii jakości. Na przykład przewody hamulcowe są testowane przy ciśnieniu roboczym do 200 bar i ciśnieniu rozrywającym 1100 bar. Wszystkie części są w 100% testowane pod kątem szczelności. Czy wiesz, jak węże są testowane pod kątem zgodności z płynem hamulcowym? Przechowuje się je w piekarniku w temperaturze 120°C przez trzy dni! Próba zginania również nie jest przeznaczona dla osób o słabym sercu - węże są testowane pod ciśnieniem 20 barów i jednocześnie obracane z prędkością 800 obr/min.
Wszystko to pozwala firmie twierdzić, że przewody hamulcowe TRW nie tylko spełniają normy SAE J1401 i FMVSS 106, ale wręcz je przewyższają.
Firma produkuje wszystkie rodzaje płynów hamulcowych: DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1. Kontynuując swoje dążenie do przekraczania standardów, płyn hamulcowy TRW jest nieznacznie lepszy od międzynarodowego standardu SAE1703.
TRW produkuje również wysprzęgliki sprzęgła. Ponadto zarówno w klasycznym wykonaniu żeliwnym, stalowym i plastikowym, jak i nowoczesnym lekkim, aluminiowym.
Wszystkie wysprzęgliki są testowane na końcu montażu, dlatego TRW gwarantuje ich wysoką jakość i udziela na nie 3-letniej lub 100 000-kilometrowej gwarancji.
Wszystkie 220 wersji czujników ABS gwarantuje niezawodną pracę systemu w zakresie temperatur od -40°C do +150°C. Biorąc pod uwagę, że czujnik musi odczytywać prędkość koła kilka razy na sekundę, jego trwałość i stabilność jest jednym z najważniejszych wskaźników.
Jednostki te upraszczają przenoszenie siły hamowania i są stosowane w hamulcach bębnowych. TRW produkuje około 320 wzmacniaczy. Ich unikalna konstrukcja pozwala na redukcję wagi i rozmiarów, co jest ważne w nowoczesnych samochodach. Jakość jak zawsze przewyższa oczekiwania.
Jeśli TRW opracuje wszystkie niezbędne komponenty do serwisowania układów hamulcowych, od tarcz i klocków po najmniejszą śrubę, to w jaki sposób ich oferta może być kompletna bez środka do czyszczenia hamulców? Ten aerozol w opakowaniu 500 ml pozwala skutecznie wyczyścić hamulce każdego samochodu, a jednocześnie jest bezpieczny dla gumowych uszczelek.
TRW jako pierwsza na świecie sprzedawała amortyzatory w parach na oś. Obecnie stało się to standardem dla wielu producentów i sprzedawców. Amortyzatory wymieniane parami skracają drogę hamowania o co najmniej 5% w przypadku zatrzymania awaryjnego i o 8% podczas normalnej zmiany.
Asortyment amortyzatorów TRW składa się z 1100 modeli, które pasują do 98% europejskiej floty pojazdów. Amortyzatory mają różne konstrukcje w zależności od modelu samochodu.
Rozwiązania, które TRW stosuje w produkcji, powiedzą Ci o jakości produktów.
TRW produkuje ponad 1000 modeli wahaczy dla różnych typów pojazdów. Są jednak wykonane ze stali lub aluminium, a ich kształt został zoptymalizowany w celu dalszego zmniejszenia masy. Zapewniając wszystkie niezbędne funkcje, wahacze TRW pomagają oszczędzać paliwo poprzez zmniejszenie masy pojazdu.
TRW dokładnie testuje swoje produkty. Na przykład wahacze są stale sprawdzane pod kątem wytrzymałości i szczelności elementów. Testy są przeprowadzane zarówno w laboratorium, jak i na drogach publicznych, badając działanie dźwigni w połączeniu z innymi elementami.
TRW jako pierwsza opracowała części układu kierowniczego do takich modeli jak Ford Fiesta VI, Mazda2, Ford Kuga, Fiat Linea i Bravo, Vauxhall Insignia i Meriva B. Pełna gama części zamiennych to ponad 4800 modeli. Firma TRW produkuje końcówki układu kierowniczego, rozpórki stabilizatora i zespoły drążków kierowniczych.
Drążki kierownicze wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym i charakteryzują się bardzo wysoką odpornością na korozję. Mniejsza waga redukuje wibracje podczas jazdy. Jeśli konstrukcja z włókna szklanego nie jest możliwa, stosuje się stal wysokiej jakości.
Końcówki układu kierowniczego mają bezsprężynową konstrukcję z podwójnym łożyskiem, co zapewnia trwałość.
Zespoły drążków kierowniczych TRW są montowane do każdego podwozia, w zależności od jego właściwości. Takie rozwiązanie przyspiesza proces wymiany, a ich szeroka gama tylko zwiększa popularność tej części.
Przekładnie kierownicze, pompy i kolumny kierownicy TRW są tak szeroko stosowane przez producentów samochodów, że co trzeci samochód w Europie zjeżdża z linii montażowej z tymi częściami.
Gama przekładni kierowniczych składa się z 536 modeli ze wspomaganiem i 175 bez wspomagania. W zakresie wspomagania kierownicy producenci oferują: 357 pomp wspomagania kierownicy, 482 modele elektrycznego wspomagania kierownicy oraz 232 modele kolumn wspomagania kierownicy.
Jednostki te rzadko zawodzą, ale jeśli tak się stanie, to nowa jednostka jest bardzo droga. Dlatego regenerowane drążki kierownicze są najlepszą opcją. Zwłaszcza, gdy możesz zaufać jakości oferowanej przez profesjonalistów z TRW.
Białystok • Bielsko-Biała • Bydgoszcz • Bytom • Chorzów • Częstochowa • Dąbrowa Górnicza • Elbląg • Gdańsk • Gdynia • Gliwice • Gorzów Wielkopolski • Grudziądz • Inowrocław • Jastrzębie-Zdrój • Jaworzno • Jelenia Góra • Kalisz • Katowice • Kielce • Konin • Koszalin • Kraków • Legnica • Łódź • Lublin • Nowy Sącz • Olsztyn • Opole • Piotrków Trybunalski • Płock • Poznań • Radom • Radomsko • Ruda Śląska • Rybnik • Rzeszów • Siedlce • Słupsk • Sosnowiec • Szczecin • Tarnów • Toruń • Tychy • Wałbrzych • Warszawa • Włocławek • Wrocław • Zabrze • Zielona Góra i inne.