Dopuszczenia: | BMW LL-04 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 1 |
Popularne: | BMW 5W30, SYNTHETIK 5W30 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Specyfikacje API: | SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | BMW LL-04 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 1 |
Popularne: | BMW 5W30, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | BMW TWIN POWER TURBO LONGLIFE-04 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Specyfikacje API: | SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | BMW LL-04, MB 229.51, PORSCHE C30, VW 504.00, VW 507.00 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | MOTUL 5W30, MOTUL 5W30 X CLEAN, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Specyfikacje API: | CF, SM |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | FORD WSS-M2C913-C, FORD WSS-M2C913-D, JAGUAR/LAND ROVER STJLR.03.5003, RENAULT RN 0700 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | MOTUL 5W30, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A5, B5 |
Specyfikacje API: | CF, SL |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | FORD WSS-M2C913-C, FORD WSS-M2C913-D, JAGUAR/LAND ROVER STJLR.03.5003, RENAULT RN 0700 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | MOTUL 5W30, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A5, B5 |
Specyfikacje API: | CF, SL |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | SYNTHETIK 5W30, TOYOTA 5W30 |
Seria olejowa: | TOYOTA MOTOR OIL |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A1, A5, B1, B5 |
Specyfikacje API: | CF, SL |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | MB 226.51, RENAULT RN 0720 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Linia produktu: | Evolution full-tech |
Nazwa produktu: | Evolution full-tech fe 5w-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | ELF 5W30, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | ELF EVOLUTION FULL-TECH |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3, C4 |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | BMW LL-04, MB 229.51, PORSCHE C30, VW 504.00, VW 507.00 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 1 |
Popularne: | MOTUL 5W30, MOTUL 5W30 X CLEAN, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Specyfikacje API: | CF, SM |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | BMW LL-04, FIAT 9.55535-S1, FIAT 9.55535-S3, GM DEXOS 2, MB 229.52, OPEL OV0401547, VW 505.00, VW 505.01 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | MOTUL 5W30, MOTUL 5W30 X CLEAN, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C2, C3 |
Specyfikacje API: | SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | BMW LL-04, GM DEXOS 2, GM LL-A-025, GM LL-B-025, MB 229.51, VW 502.00, VW 505.00, VW 505.01 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | GM 5W30, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | GENERAL MOTORS DEXOS 2 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Specyfikacje API: | CF, SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | FIAT 9.55535-S1, IVECO 18-1811 CLASSE SC1, PSA B71 2290, TOYOTA |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Nazwa produktu: | Total quartz ineo ecs 5w-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | SYNTHETIK 5W30, TOTAL 5W30, TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 |
Seria olejowa: | TOTAL QUARTZ INEO |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C2 |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | FORD WSS-M2C913-C, FORD WSS-M2C913-D, JAGUAR/LAND ROVER STJLR.03.5003 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | MOBIL 5W30, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOBIL SUPER 3000 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A1, A5, B1, B5 |
Specyfikacje API: | CF, SL, SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | FORD WSS-M2C913-A, FORD WSS-M2C913-B, FORD WSS-M2C913-C, FORD WSS-M2C913-D |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | MOTUL 5W30, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOTUL SPECIFIC |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A5, B5 |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | FORD WSS-M2C913-C, FORD WSS-M2C913-D, JAGUAR/LAND ROVER STJLR.03.5003, RENAULT RN 0700 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 1 |
Popularne: | MOTUL 5W30, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A5, B5 |
Specyfikacje API: | CF, SL |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | BMW LL-04, CHRYSLER MS-11106, GM DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | SHELL 5W30, SHELL HELIX ULTRA 5W30, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | SHELL HELIX ULTRA |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Specyfikacje API: | SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | BMW LL-04, FIAT 9.55535-S1, FIAT 9.55535-S3, GM DEXOS 2, MB 229.52, OPEL OV0401547, VW 505.00, VW 505.01 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Liczba suwów silnika na jeden cykl pracy: | 4T |
Linia produktu: | 8100 X-CLEAN EFE |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | MOTUL 5W30, MOTUL 5W30 X CLEAN, MOTUL 8100, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOTUL 8100 |
Specyfikacje ACEA: | C2, C3 |
Specyfikacje API: | SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | MB 229.31, MB 229.51, PORSCHE C30, VW 504.00, VW 507.00 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Linia produktu: | Edge |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | CASTROL 5W30, CASTROL EDGE 5W30, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | CASTROL EDGE |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | BMW LL-04, MB 229.31, MB 229.51, VW 504.00, VW 507.00 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | SHELL 5W30, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | SHELL HELIX HX8 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Specyfikacje API: | SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | VW 504.00, VW 506.01, VW 507.00 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | MOTUL 5W30, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOTUL SPECIFIC |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Dopuszczenia: | GM DEXOS 2, GM LL-A-025, GM LL-B-025 |
Klasa lepkości SAE: | 5W-30 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | MOTUL 5W30, SYNTHETIK 5W30 |
Seria olejowa: | MOTUL SPECIFIC |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | C3 |
Specyfikacje API: | CF, SM, SN |
Typ bazy olejowej: | Syntetyczna |
Ponieważ produkt oznaczony jako 5W-30 jest produktem całorocznym, jego dekodowanie należy przeprowadzić zgodnie z dwoma standardami. Indeks zimowy 5W charakteryzuje zmianę właściwości oleju w okresie zimowym i przy ujemnych temperaturach. Wskaźnik letni „30” pozwala określić zachowanie syntetyków w sezonie ciepłym i przy temperaturze pracy silnika.
Klasyfikacja
Podobnie jak w przypadku innych rodzajów olejów, ocena lepkości SAE oleju silnikowego 5W-30 pozostaje jednym z decydujących czynników klasyfikacji. Olej z pakietem specjalnych dodatków ma nie tylko optymalną lepkość, ale również skutecznie chroni silniki przed zużyciem i zwiększonym tarciem.
Poszukiwanie oleju 5W-30 praktycznie nie różni się od doboru olejów o innych oznaczeniach. Zwykle trzeba zwrócić uwagę na opis następujących parametrów:
Przy wyborze nie mniej ważne są tolerancje oleju. Podstawowymi normami oceny olejów są europejskie ACEA i amerykańskie API. Swoje aprobaty prezentują również czołowi producenci samochodów: BMW, Audi, Skoda, Volkswagen, Opel, Honda, Toyota, Nissan, Ford itp.
5w30 olej syntetyczny przeznaczony do silników benzynowych i diesla. Jeden z najczęściej kupowanych olei w Polsce. Oferta olejów 5w30 jest bardzo szeroka. Olej ten przeznaczony do większości aut osobowych spełniających rygorystyczne normy producentów aut.
Rekomendacji
Zalecenia dotyczące użytkowania i wymiany oleju samochodowego 5W-30 niewiele różnią się od instrukcji stosowania innych olejów syntetycznych. Wymiana oleju jest zwykle konieczna zgodnie z instrukcjami producenta lub wcześniej, w zależności od trybu pracy i stanu oleju podczas przeglądu. Dla większej pewności warto przestrzegać okresów między obsługowych zalecanych przez producenta samochodu.
Recenzje konsumentów potwierdzają, że syntetyczne oleje 5W-30 są najczęściej wybierane do stosowania w zmiennym polskim klimacie. Takie preferencje wiążą się z bezwarunkowymi zaletami syntetyków:
Do każdej zmiany oleju silnikowego zalecana jest wymiana filtra oleju, oraz pierścienia pod korek spustowy. Całą gamę filtrów oleju znajdziecie Państwo na naszej stronie w kategorii filtry oleju.
Białystok • Bielsko-Biała • Bydgoszcz • Bytom • Chorzów • Częstochowa • Dąbrowa Górnicza • Elbląg • Gdańsk • Gdynia • Gliwice • Gorzów Wielkopolski • Grudziądz • Inowrocław • Jastrzębie-Zdrój • Jaworzno • Jelenia Góra • Kalisz • Katowice • Kielce • Konin • Koszalin • Kraków • Legnica • Łódź • Lublin • Nowy Sącz • Olsztyn • Opole • Piotrków Trybunalski • Płock • Poznań • Radom • Radomsko • Ruda Śląska • Rybnik • Rzeszów • Siedlce • Słupsk • Sosnowiec • Szczecin • Tarnów • Toruń • Tychy • Wałbrzych • Warszawa • Włocławek • Wrocław • Zabrze • Zielona Góra i inne.