Dopuszczenia: | MB 229.1 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | MOTUL 15W40 |
Seria olejowa: | MOTUL 4000 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3 |
Specyfikacje API: | CF, SL, SN |
Typ bazy olejowej: | Mineralny |
Dopuszczenia: | MB 229.1 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | MOTUL 15W40 |
Seria olejowa: | MOTUL 4000 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3 |
Specyfikacje API: | CF, SL, SN |
Typ bazy olejowej: | Mineralny |
Dopuszczenia: | MB 229.1 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 1 |
Popularne: | MOTUL 15W40 |
Seria olejowa: | MOTUL 4000 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3 |
Specyfikacje API: | CF, SL |
Typ bazy olejowej: | Mineralny |
Dopuszczenia: | MB 229.1, VW 501.01, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | MOBIL 15W40 |
Seria olejowa: | MOBIL SUPER 1000 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3 |
Specyfikacje API: | CF, SJ, SL, SM, SM (EC), SN, SN PLUS |
Dopuszczenia: | MB 229.1, VW 501.01, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 1 |
Popularne: | MOBIL 15W40 |
Seria olejowa: | MOBIL SUPER 1000 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3 |
Specyfikacje API: | CF, SJ, SL, SM, SM (EC), SN, SN PLUS |
Dopuszczenia: | MB 229.1, VW 501.01, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | LOTOS 15W40 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3 |
Specyfikacje API: | CF |
Typ bazy olejowej: | Mineralny |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 1 |
Popularne: | ELF 15W40 |
Seria olejowa: | ELF SPORTI |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3 |
Specyfikacje API: | CF |
Typ bazy olejowej: | Mineralny |
Dopuszczenia: | MB 229.1, PSA B71 2295, VW 501.01, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 1 |
Popularne: | TOTAL 15W40 |
Seria olejowa: | TOTAL QUARTZ 5000 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3 |
Specyfikacje API: | CF, SL |
Dopuszczenia: | MB 229.1, MB 229.3, VW 500.00, VW 501.01, VW 502.00, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 4 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje API: | CD, SG |
Typ bazy olejowej: | Mineralny |
Dopuszczenia: | MB 229.1, PSA B71 2295, VW 501.01, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | TOTAL 15W40 |
Seria olejowa: | TOTAL QUARTZ 5000 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3 |
Specyfikacje API: | CF, SL |
Dopuszczenia: | MB 229.1 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 4,5 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje API: | CF |
Typ bazy olejowej: | Mineralny |
Dopuszczenia: | MB 229.3, RENAULT RN 0700, RENAULT RN 0710, VW 501.01, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | SHELL 15W40 |
Seria olejowa: | SHELL HELIX HX5 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3, B4 |
Specyfikacje API: | CF, SN, SN PLUS |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 5 |
Popularne: | ELF 15W40 |
Seria olejowa: | ELF SPORTI |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3 |
Specyfikacje API: | CF |
Typ bazy olejowej: | Mineralny |
Dopuszczenia: | MB 229.1 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 1 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B4 |
Specyfikacje API: | CF, SJ |
Typ bazy olejowej: | Mineralny |
Dopuszczenia: | MB 229.1, VW 501.01, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 1 |
Popularne: | ELF 15W40 |
Seria olejowa: | ELF EVOLUTION 500 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3 |
Specyfikacje API: | CF, SL |
Dopuszczenia: | MB 229.3, RENAULT RN 0700, RENAULT RN 0710, VW 501.01, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 1 |
Popularne: | SHELL 15W40 |
Seria olejowa: | SHELL HELIX HX5 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3, B4 |
Specyfikacje API: | CF, SN, SN PLUS |
Dopuszczenia: | FIAT 9.55535-D2, MB 229.1, VW 501.01, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 1 |
Popularne: | CASTROL 15W40 |
Seria olejowa: | CASTROL GTX |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3 |
Specyfikacje API: | SN |
Dopuszczenia: | FIAT 9.55535-D2, MB 229.1, VW 501.01, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | CASTROL 15W40 |
Seria olejowa: | CASTROL GTX |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3, B4 |
Specyfikacje API: | SN |
Dopuszczenia: | FIAT 9.55535-D2, MB 229.1, VW 501.01, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Linia produktu: | Gtx |
Pojemność [l]: | 4 |
Popularne: | CASTROL 15W40 |
Seria olejowa: | CASTROL GTX |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje ACEA: | A3, B3, B4 |
Specyfikacje API: | CF, SL |
Typ bazy olejowej: | Półsyntetyczny |
Dopuszczenia: | MB 229.1, MB 229.3, VW 500.00, VW 501.01, VW 502.00, VW 505.00 |
Klasa lepkości SAE: | 15W-40 |
Pojemność [l]: | 1 |
Sezon: | Wszechsezonowe |
Specyfikacje API: | CD, SG |
Typ bazy olejowej: | Mineralny |
Wskaźniki wskazujące na całoroczność oleju 15W-40 piszą dwa wskaźniki z myślnikiem. Rozszyfrujmy, jakie ważne funkcje kryją się pod oznaczeniami. Po pierwsze, 15W to standard zimowego oleju silnikowego, który określa zachowanie produktu w niskich temperaturach. Po drugie: oznaczenie „40” odpowiada normie letniej, która mówi o osobliwościach stosowania oleju w temperaturach powyżej 0 ° C. Połączenie norm pozwala uzyskać olej silnikowy o specjalnych właściwościach technicznych (opis znajduje się w poniższej tabeli).
Ważnym parametrem klasyfikacyjnym jest klasa lepkości oleju 15W40. Od lepkości zgodnej z normą SAE wynika, że zdolność materiału do utrzymania płynności i zapewnienia skutecznego smarowania części i zespołów silnika zależy od zmieniających się warunków temperaturowych.
Przy wyborze oleju silnikowego należy kierować się poniższymi parametrami.
Oleje mineralne 15W-40 można stosować latem, a także gdy pojazd pracuje z 25–75% planowanego zasobu. Na większości stacji paliw zaleca się wymianę oleju zgodnie z okresem między obsługowym z możliwymi niewielkimi odchyleniami. Jednak w niektórych przypadkach możesz skupić się na intensywności i warunkach pracy pojazdu. Niemniej jednak konieczne jest sprawdzenie poziomu smaru za pomocą specjalnego prętowego wskaźnika poziomu: jeśli poziom jest niski (gdy znak jest poniżej min), konieczne jest pilne uzupełnienie oleju.
Wymiana oleju odbywa się w kilku standardowych etapach:
Ze względu na wysoką odporność na utlenianie, ekonomiczne zużycie i przystępną cenę olej silnikowy 15W-40 pozostaje jednym z poszukiwanych produktów. Jednak wszystkie zalety dotyczą tylko wysokiej jakości smarów, które są tworzone zgodnie z najwyższymi standardami.
Białystok • Bielsko-Biała • Bydgoszcz • Bytom • Chorzów • Częstochowa • Dąbrowa Górnicza • Elbląg • Gdańsk • Gdynia • Gliwice • Gorzów Wielkopolski • Grudziądz • Inowrocław • Jastrzębie-Zdrój • Jaworzno • Jelenia Góra • Kalisz • Katowice • Kielce • Konin • Koszalin • Kraków • Legnica • Łódź • Lublin • Nowy Sącz • Olsztyn • Opole • Piotrków Trybunalski • Płock • Poznań • Radom • Radomsko • Ruda Śląska • Rybnik • Rzeszów • Siedlce • Słupsk • Sosnowiec • Szczecin • Tarnów • Toruń • Tychy • Wałbrzych • Warszawa • Włocławek • Wrocław • Zabrze • Zielona Góra i inne.